Αναρτήθηκε από: admin | 28 Μαρτίου 2011

Β.Παπαγεωργόπουλος: «ΟΧΙ στην κομματική κοπτοραπτική»


ΑΝΤΙΘΕΤΗ Η ΤΕΔΚ Ν. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΝΩΣΕΙΣ ΔΗΜΩΝ

Την αντίθεση του στις ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση για τα συλλογικά όργανα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης εκφράζει το ΔΣ της ΤΕΔΚ Νομού Θεσσαλονίκης, με απόφαση που ενέκρινε κατά πλειοψηφία στη σημερινή του συνεδρίαση. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε στην εισήγησή του ο Πρόεδρος του Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, το σχέδιο αυτό «όπως και η απουσία ενός σταθερού εκλογικού συστήματος εισαγάγει την απαράδεκτη για την Αυτοδιοικητική Οικογένεια λογική της «κομματικής κοπτοραπτικής» ανάλογα με τα αποτελέσματα των δημοτικών εκλογών».
Τα κυριότερα σημεία που συναντούν την αντίθεση αφορούν:
–         Την κατάργηση παλαιότερης ρύθμισης που αφορούσε την σταθερή χρηματοδότηση των ΠΕΔ και της ΚΕΔΕ από τους ΚΑΠ, κάτι που αναμένεται να προκαλέσει οικονομική ασφυξία στα συλλογικά όργανα της Αυτοδιοίκησης.
–         Οι νέες ρυθμίσεις ουσιαστικά εξαφανίζουν από το σκηνικό τις μικρότερες παρατάξεις, καθώς είναι αδύνατη η εκπροσώπησή τους στα συλλογικά όργανα.
–         Επίσης ευνοούν τους μεγαλύτερους σε πληθυσμό δήμους σε βάρος αυτών της Περιφέρειας.
–         Δεν προβλέπεται η συμμετοχή των ΠΕΔ σε σχήματα και πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη κοινών δραστηριοτήτων σε τομείς της Αυτοδιοίκησης αλλά και για την υποβοήθηση των Δήμων στο έργο τους.

Η απόφαση του ΔΣ της ΤΕΔΚ

Εκφράζουμε την απόλυτη αντίθεσή μας στο συγκεκριμένο Σχέδιο του Π.Δ. που είναι προϊόν κυβερνητικής εργασίας μετά την ανάγνωση της πολιτικής γεωγραφίας που έγινε μετά τις δημοτικές εκλογές. Για άλλη μια φορά το Π.Δ. κατατίθεται μετά τις δημοτικές εκλογές, γεγονός που επιτρέπει στην κυβέρνηση «να κόβει και να ράβει» το εκλεκτορικό σώμα που προδιαγράφεται στο Π.Δ.. Θα πρέπει να υπάρχει ένα πάγιο εκλογικό σύστημα.

Επί του Σχεδίου Π.Δ. – Σκοποί (Άρθρο 1)
Να προστεθούν:
  • Την υλοποίηση προγραμμάτων σχετικών με τις αρμοδιότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης με τη συγχρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.
  • Τη διοργάνωση πάσης φύσεως εκδηλώσεων και την ανάληψη δράσεων συμπεριλαμβανομένης της συμμετοχής σε εταιρικά σχήματα, για την προαγωγή της τοπικής ανάπτυξης, την προβολή της περιοχής, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της εξωστρέφειας, την πολιτιστική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένων Αναπτυξιακών Προγραμμάτων.
  • Την παροχή τεχνικής – συμβουλευτικής υποστήριξης προς τους Δήμους – μέλη της ΠΕΔ στους τομείς της οργάνωσης, του επιχειρησιακού προγραμματισμού, της ωρίμανσης και της υλοποίησης Έργων και Δράσεων, της συμμετοχής σε Επιχειρησιακά και Αναπτυξιακά Προγράμματα.

Πόροι (Άρθρο 2)
Να προβλεφθεί η παρακράτηση και απόδοση στις ΠΕΔ ποσοστού των ΚΑΠ στη φάση της εγκριτικής ΚΥΑ και όχι η δέσμευση εισφορών στον προϋπολογισμό των ΟΤΑ-μελών των ΠΕΔ, καθώς έχει παρατηρηθεί παλαιότερα, όταν ίσχυε το προτεινόμενο σύστημα, ότι πολλοί ΟΤΑ δεν κατέβαλαν την εισφορά τους γεγονός που δημιουργούσε ζήτημα βιωσιμότητας στις ΤΕΔΚ.
Εκλογή Οργάνων ΠΕΔ (Άρθρο 4)
  • Αύξηση της συμμετοχής εκπροσώπων των Δημοτικών Συμβουλίων στη Γ.Σ. της ΠΕΔ στο διπλάσιο του προβλεπομένου, ώστε να ενισχυθεί η συμμετοχή περισσότερων εκπροσώπων από τις μικρές παρατάξεις της μειοψηφίας στα Δ.Σ. (Από 500 εκπροσώπους στην ΤΕΔΚ Ν.Θεσσαλονίκης, έχουμε 200 εκπροσώπους στην ΠΕΔ Κεντρικής Μακεδονίας σε 7 νομούς με το σχέδιο Π.Δ.)
  • Συσχέτιση του αριθμού των εκπροσώπων κάθε Δήμου όχι με τον πληθυσμό του αλλά με τον αριθμό των Δημοτικών Συμβούλων του, ώστε να εξισορροπηθεί η εκπροσώπηση στη Γ.Σ. της ΠΕΔ των περιφερειακών Δήμων, σε σχέση με τους Δήμους των πολυπληθών αστικών κέντρων. (Υπάρχουν Δήμοι στους οποίους δεν εκπροσωπείται καν η μειοψηφία) Σε όλη την Ελλάδα υπάρχουν 115 μειοψηφίες και 45 μειοψηφίες που δεν εκπροσωπούνται στις Γ.Σ. των ΠΕΔ)
Μεταβατικές διατάξεις (Άρθρο 45)
  • Απολογισμός 2010. Τα Δ.Σ. των ΤΕΔΚ να εγκρίνουν τους απολογισμούς της οικονομικής χρήσης 2010 και όχι τα Δ.Σ. των ΠΕΔ. Τα τελευταία να εγκρίνουν τον οικονομικό απολογισμό της ΠΕΔ για τη χρήση 2011 συμπεριλαμβανομένης της χρήσης των ΤΕΔΚ από 1.1.2011 και όχι από 1.1.2010 καθώς:
¾    Η χρήση 2010 αφορά σε πεπραγμένα διοικήσεων ΤΕΔΚ που υφίστανται σύμφωνα με το νόμο
¾    Πολλές ΤΕΔΚ πιθανότατα έχουν προβεί σε έγκριση Απολογισμού χρήσης 2010 (Η ΤΕΔΚ Ν.Θεσσαλονίκης προέβη σε έγκριση Ισολογισμού και Απολογισμού 2010)
¾    Οι νέες διοικήσεις των ΠΕΔ ουδεμία σχέση με τα πεπραγμένα των προηγούμενων διοικήσεων δεν θα έχουν, καθώς θα συμμετέχουν εκπρόσωποι από άλλους νομούς στις ΠΕΔ για να εγκρίνουν την οικονομική διαχείριση της προηγούμενης διοίκησης ΤΕΔΚ άλλου νομού.
¾    Υπάρχει χρόνος μέχρι την ανάδειξη νέων διοικήσεων των ΠΕΔ-ΚΕΔΕ ώστε όσες δεν ενέκριναν τους Απολογισμούς 2010 να το πράξουν εφόσον υφίστανται και λειτουργούν κατά νόμο μέχρι την ανάδειξη των νέων οργάνων.
Μετατάξεις εργαζομένων. Να προβλεφθεί παράγραφος στο Π.Δ. ή να κατατεθεί τροπολογία νόμου που να επιτρέπει ρητώς τις μετατάξεις εργαζομένων στις ΠΕΔ όχι μόνο σε ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού σύμφωνα με το ν.2503/97, αλλά και σε όλο το Δημόσιο κι ευρύτερο Δημόσιο Τομέα, καθώς με τη διάλυση των ΤΕΔΚ και τη μη δημιουργία παραρτημάτων σε όλους τους νομούς θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα σε εργαζομένους των ΤΕΔΚ να μεταταγούν σε δημόσιους φορείς της περιοχής κατοικίας τους. Επιπλέον θα δημιουργηθούν και προϋποθέσεις καλύτερης βιωσιμότητας των ΠΕΔ με τον περιορισμό των εργαζομένων.
Πηγή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Kατηγορίες

Αρέσει σε %d bloggers: