Αναρτήθηκε από: admin | 17 Δεκεμβρίου 2010

Β.Παπαγεωργόπουλος:Ήμασταν μια αποτελεσματική Διοίκηση


συνέντευξη στο Νίκο Οικονόμου (πηγή : ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ)
***
Αποχωρείτε ύστερα από 12 χρόνια. Πώς αισθάνεστε, κ. Παπαγεωργόπουλε;
Σαν να είμαι πλήρης. Αισθάνομαι υπερήφανος για τη δουλειά που κάναμε και το μόνο που θέλω αυτήν τη στιγμή είναι να πω ένα πολύ μεγάλο «ευχαριστώ» στους συνεργάτες, μέχρι και τα κορίτσια και τους άντρες του γραφείου. Γιατί ήταν μια τεράστια προσπάθεια, μια μεγάλη διαδρομή, όπου δούλεψα όσο δε δούλεψα ποτέ στη ζωή μου. Είμαι χαρούμενος γιατί δουλέψαμε παραγωγικά. Ημασταν μια διοίκηση αποτελεσματική.
Ποια είναι τα τρία πιο σημαντικά έργα;
Το ένα είναι η Παραλία. Αναπλάσαμε τα 3.500 μέτρα και τα άλλα 2.500 τα έχουμε δρομολογήσει και σε 2,5 χρόνια από σήμερα θα έχουμε την ωραιότερη παραλία του κόσμου. Το άλλο μεγάλο έργο είναι η αλάνα της Τούμπας. Η πιο υποβαθμισμένη περιοχή έγινε η πιο αναβαθμισμένη με το Πολιτιστικό Κέντρο και το Κολυμβητήριο. Και το τρίτο, η κορωνίδα μας, είναι το δημαρχείο που βρισκόμαστε σήμερα, με το τεράστιο πάρκινγκ των 1.000 θέσεων. Λύσαμε ένα πρόβλημα 140 ετών. Αυτή η παράταξη, με τα έργα που έχει κάνει και την προσφορά της στον τομέα του πολιτισμού και της κοινωνικής πολιτικής, 70% έπρεπε να πάρει.
Τι θα κάνατε διαφορετικά αν γύριζε ο χρόνος πίσω;
Δεν είμαστε αλάνθαστοι, αλλά έτσι εύκολα δεν μπορώ να βρω σοβαρό λάθος. Και καλώ και τους αντιπάλους μου και τους αντιπολιτευομένους να μου επισημάνουν παραλείψεις που μπορεί να υπάρχουν. Αλλά η προσπάθεια ήταν συνεχής απ’ τη δική μας πλευρά.

«Είμαι περήφανος»

Αναφορικά με την υπόθεση της υπεξαίρεσης;
Μα, είμαι περήφανος για το θέμα της υπεξαίρεσης. Γιατί ενώ έκλεβε από το 1993 ο συγκεκριμένος υπάλληλος, με τη συνδρομή ίσως και κάποιων άλλων εντός ή εκτός του δήμου τον συλλάβαμε. Τον απολύσαμε εμείς και σήμερα βρίσκεται στις φυλακές. Εμείς αποκαλύψαμε το συγκεκριμένο γεγονός και καταδικάζω αυτούς που λένε ότι το μάθαμε από τις εφημερίδες. Εμείς τον ανακαλύψαμε, εμείς τον στείλαμε στη φυλακή.
Και η πολιτική ευθύνη; Δεν υπάρχει;
Μα, δεν υπάρχει πολιτική ευθύνη. Υπ’ αυτήν την έννοια ο πρωθυπουργός θα πρέπει να έχει πολιτική ευθύνη, γιατί κάποιος αστυνομικός έκλεψε, ο στρατηγός γιατί κάποιος ταγματάρχης έκλεψε ή ο υπουργός του ΥΠΕΧΩΔΕ, επειδή σε κάποια πολεοδομία έκλεψαν. Αλίμονο, τώρα, αν έχουμε τέτοια διάχυση πολιτικής ευθύνης και είναι υπεύθυνος ο πολιτικός προϊστάμενος για έναν κλέφτη που τον έστειλε στη φυλακή! Επαναλαμβάνω, είμαστε υπερήφανοι.
Θεωρείτε ότι οι αντιδήμαρχοι εκτέλεσαν σωστά το έργο τους;
Οταν έρχεται και κάνει έλεγχο το Ελεγκτικό Συνέδριο και τα βρίσκει όλα εξαιρετικά, όταν κάθε χρόνο κάνουν ελέγχους ορκωτοί λογιστές και τα βρίσκουν όλα σωστά, όταν η εφορία, το ΙΚΑ, το ΤΑΔΚΥ δεν έχουν στείλει ποτέ ένα χαρτί στο δήμο που να λέει ότι χρωστάτε ένα μήνα, τι ευθύνη έχουν οι αντιδήμαρχοι;
Μετά τη λήξη της θητείας σας θα συνεχίσετε να υπερασπίζεστε το έργο σας;
Μέχρι θανάτου. Το έργο είναι μεγάλο και οφθαλμοφανές.
Τι θα κάνετε στο μέλλον; Θα μείνετε ενεργός στην πολιτική;
Πολλοί με ρωτούν. Τους υπενθυμίζω ότι εγώ ποτέ δεν ήμουν και ποτέ δεν αισθάνθηκα επαγγελματίας πολιτικός. Εγώ πάντα απαντούσα θετικά σε συγκεκριμένες προκλήσεις ή σε συγκεκριμένες προτάσεις. Η μικρή μου πολιτική ιστορία ξεκινάει από τότε που ο αείμνηστος πρόεδρος της ΝΟΔΕ Χρήστος Γκαϊτατζής με κάλεσε, κάπου στη δεκαετία του ’70, να μπω στο ψηφοδέλτιο Τσίρου – Πάσχου για τις δημοτικές εκλογές. Είπα «ναι» γιατί ήθελα να ασχοληθώ με την τοπική αυτοδιοίκηση και με έβγαλαν οι Θεσσαλονικείς πρώτο. Το 1981 με κάλεσε ο Γεώργιος Ράλλης και μου είπε: «Βασίλη, θέλω να σε βάλω στο ψηφοδέλτιο». Και είχα την αίσθηση της προσφοράς, έβαλα υποψηφιότητα, με έβγαλαν οι Θεσσαλονικείς βουλευτή 17 χρόνια. Μετά, έρχεται ο Μητσοτάκης και μου λέει: «Θα σε κάνω υπουργό». Με έκανε. Μετά, έρχεται ο Κώστας Καραμανλής και ενώ ήμουν βουλευτής μου λέει: «Θέλω να πας για δήμαρχος». Τώρα αισθάνομαι πλήρης και ολοκληρωμένος. Πήρα απόφαση εγώ ο ίδιος να μη βάλω για 4η φορά υποψηφιότητα για δήμαρχος. Από τις αρχές του έτους το ήξερε μόνον ένας άνθρωπος, η γυναίκα μου. Και εν συνεχεία στις 23 Ιουνίου το ανακοίνωσα. Από την άλλη πλευρά είμαι ανοιχτός. Αν μου ζητήσουν να συμβάλω με τις όποιες δυνάμεις έχω για οποιαδήποτε προσφορά προς την πόλη, θα το σκεφτώ πάρα πολύ σοβαρά.

«Ανοίγω το γραφείο μου»

Αν ο Α. Σαμαράς σας προτείνει να κατεβείτε βουλευτής με σταυρό;
Θα τα εξετάσουμε όλα. Πάντως, ανοίγω το γραφείο μου, γιατί πρέπει και κάπου να βλέπω τους φίλους μου και να με παίρνουν τηλέφωνο και από την 2η Ιανουαρίου θα είμαι Μητροπόλεως 55, στο παλιό μου πολιτικό γραφείο.
Γιατί κέρδισε ο Γιάννης Μπουτάρης;
Είπα ότι όσο ακόμα είμαι δήμαρχος δε θα σχολιάσω το αποτέλεσμα των εκλογών. Και έκανα απλώς τη δήλωση ότι εμάς τους πολιτικούς μας κρίνει κατά τρόπο κυρίαρχο μόνον ο λαός. Να πω μόνον αυτό: ότι είμαστε η εξαίρεση του κανόνα στο δήμο Θεσσαλονίκης. Δηλαδή, σε όλο το άλλο πολεοδομικό συγκρότημα οι παρατάξεις, οι οποίες διοικούσαν για 20, 30, 40 ή 50 χρόνια, συνέχισαν να διοικούν και κέρδισαν και αυτές τις εκλογές. Στη μόνη περίπτωση που ανετράπη η παράδοση ήταν ο δήμος Θεσσαλονίκης. Στη Μενεμένη, τις Συκιές, την Καλαμαριά, τη Θέρμη, το Πανόραμα και την Πυλαία είχαμε τις διοικήσεις που συνεχίζουν. Η μόνη εξαίρεση έγινε εδώ. Εγώ απλώς υπογραμμίζω μια πραγματικότητα.
Γιατί έγινε αυτό;
Δεν το ξέρω. Θα το συζητήσουμε μετά την 1η Ιανουαρίου.
Παράπονο από τον Α. Σαμαρά έχετε;
Οχι, κανένα.
Αν ήσασταν υποψήφιος, θα κέρδιζε η ΝΔ;
Ε, δεν μπορούσα να είμαι υποψήφιος. Το δήλωσα μόνος μου και ήταν προσωπική απόφαση. Θεώρησα ότι ολοκλήρωσα τον 4ο κύκλο της ζωής μου. Ο πρώτος ήταν ο παιδικός – μαθητικός, ο δεύτερος ο αθλητικός, ο τρίτος ο βουλευτικός – υπουργικός και ο τέταρτος ο δημαρχιακός.
Περιμένουμε τον πέμπτο…
Οι ολυμπιακοί κύκλοι, ως γνωστόν, είναι πέντε.

«Βοήθησα τον Γκιουλέκα»

Τι απαντάτε σ’ αυτό που είπε ο Κώστας Γκιουλέκας, ότι κάποιοι στη ΝΔ δεν τον στήριξαν; Αισθάνεστε ότι σας αφορά αυτό; Σας θυμίζω ότι δεν πήγατε στην προεκλογική συγκέντρωσή του.
Εγώ βοήθησα με όλες μου τις δυνάμεις.
Θέλω τη γνώμη σας για τον Παναγιώτη Ψωμιάδη. Φίλος μου.
Ο Κώστας Καραμανλής; Αξιος.
Ο Κώστας Γκιουλέκας; Φίλος.
Ο Αντώνης Σαμαράς; Αξιος.
Ο Γιάννης Μπουτάρης; Εύχομαι να πετύχει, γιατί όλοι αγωνιζόμαστε για μια καλύτερη Θεσσαλονίκη.
Εύχομαι να συνεχίσει το έργο μας. Εμείς του αφήνουμε μια καλή προίκα.
(πηγή : ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ)


Σχολιάστε

Kατηγορίες

